OULUN SEUDUN PYSTYKORVAKERHO ry

Kerhon logo vuosilta 1997-2014

Kerhon logo vuodesta 2014 eteenpäin

OULUN SEUDUN PYSTYKORVAKERHO on perustettu 16.3.1997.

Kerho keskittyy lintua haukkuvien pystykorvien eli pääosin suomen- ja pohjanpystykorvien harrastustoimintaan Oulun seudulla. Pääpaino on linnunhaukkukokeiden järjestämisessä, mutta kerho järjestää myös erilaisia koulutuksia ja kursseja koira- ja metsästysharrastukseen liittyen, sekä pyrkii osaltaan tukemaan harrastamista pystykorvien kanssa ja koetoiminnan aktiivihenkilöiden kouluttamista.

Jäseniä kerhossamme on tällä hetkellä vähän reilu 200 kpl.

Kerhon kunniajäsenet

• Nro 1. Ensio Lehisto (2016)
  • Nro 2. Timo Nevapuu (2017)
  • Nro 3. Ensio Ahlholm (2017)
  • Nro 4. Vilho Jokelainen (2017)
  • Nro 5. Heini Lehisto (2020)
  • Nro 6. Heikki Niemelin (2020)
  • Nro 7. Teemu Niemi (2022)

Kerhon kunniamaininnat

OSPK on myös saanut osakseen huomionosoituksia. Kerätään niitä tänne.

17.3.2018

Rokuan talvipäivillä, SPJ:n vuosikokouksen palkitsemistilaisuudessa, kerholla oli ilo vastaanottaa ensimmäistä kertaa jaettu kunniakirja, jonka perusteena oli "Ansiokas työ ja tuloksellinen toiminta Suomen Pystykorvajärjestön jäsenyhdistyksenä." Huomionosoituksen vastaanotti Teemu Niemi.

28.1.2017

Jalostuspäivillä SPJ:n pohjanpystykorva-jaosto muisti 20-vuotista OSPK:ta ja kiitteli
kerhoa aktiivisesta ja hyvähenkisestä toiminnasta. Eliisa Niskanen vastaanotti
kaksi hienoa palkintotaulua, joilla kerho palkitsi syksyllä Korpihaukuissa parhaan suomen- ja pohjanpystykorvan.